Codzienne zajęcia z języka angielskiego. Zajęcia prowadzone są pod kątem naturalnej komunikacji językowej, dalekiej od schematu tradycyjnych kursów językowych. W pracy z dziećmi stosujemy Metodę Naturalną i na zajęciach bawimy się , śpiewamy po angielsku. Wykorzystujemy kolorowe zabawki i Flashcard'y do wprowadzania i utrwalania słownictwa. Na zajęciach mówimy tylko po angielsku. Dzięki temu nasze dzieci maja okazję więcej się nauczyć, oraz naturalnie przyswajać sobie język angielski.
Program „Szachy dla Rozwoju” to połączenie wiedzy, praktyki i pasji, to wykorzystanie wiodących metod pedagogiki alternatywnej i psychologii.
Oswajamy dzieci z różnorodnymi produktami spożywczymi, daniami. W dobie wiecznego pośpiechu, gdzie królują fast-foody, dobrze jest wdrażać dzieci w tajniki gotowania, pokazywać skąd bierze się ciasto, jak gotuje się kompocik, co takiego znajduje się w sałatce, jak rosną pączki. Dzięki temu, że dzieci samodzielnie kroją, mieszają, słodzą i solą, nowe potrawy nie są straszne, ani dziwne. Są smaczne i zdrowe. Uczmy dzieci nowych smaków, różnorodnych potraw. Zaowocuje to w przyszłości, będą zdrowe i mądre !
Taniec jest jedną z form ruchu, które dzieci lubią najbardziej.
W miłej atmosferze przedszkola, przy muzyce, dzieci mają możliwość zapoznania się z elementami techniki tańca klasycznego, zadbać o swoja postawę, rozwinąć wyobraźnię ruchową, muzyczno – ruchową, poczucie równowagi i poczucie przestrzeni.
Warsztaty psychologiczne dla dzieci rozwiązujące w sposób praktyczny i warsztatowy problemy integracyjne wynikające ze specyficznych deficytów w zakresie umiejętności społecznych
W naszych placówkach logopeda przeprowadza badania w celu wykrycia ewentualnych wad wymowy oraz dla zainteresowanych przeprowadza terapię logopedyczną.
W
ciągu Roku organizujemy dla naszych przedszkolaków tematyczne Bale i
Zabawy tj. Bal Halloween, Andrzejki, Mikołajki, Zabawa Sylwestrowa, Bal
Karnawałowy oraz Bale Kostiumowe
.Dla solenizantów także
organiazujemy zabawy urodzinowe, dmuchanie świeczek na torcie , prezent i
... towarzystwo przyjaciół z przedszkola.
Metoda Krakowska jest całkowicie oparta na sylabie, którą wyodrębnia w słowie każde (nawet małe) dziecko. Dzieci poznają spółgłoski w sylabach, które tworzą w ich umysłach wzory, służące do odczytywania nowych wyrazów. Sama nazwa – metoda symultaniczno-sekwencyjna, wskazuje na źródło metody – badania przetwarzania języka w strukturach lewej i prawej półkuli mózgu. Prawa półkula ma „program przetwarzania danych” całościowy (symultaniczny), a lewa „program różnicowania” (sekwencyjny). Łatwiejsze dla dzieci jest przetwarzanie całościowe i od takich właśnie zadań rozpoczynamy, by dzieci przeżywały sukces i radość z samodzielnego wykonania zadania. Dzięki takiej strategii uczymy przyszłych uczniów kreatywności, podejmowania wyzwań edukacyjnych i budujemy pozytywną samoocenę, czyli wiarę we własne możliwości umysłowe.
Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych: łatwych wzorów, wzorów literopodobnych, liter i znaków matematycznych. Realizacja tego założenia odbywa się poprzez rozwijanie funkcji, które biorą udział w uczeniu się czytania i pisania (poznawczych: wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych i ruchowych) oraz ich współdziałania (integracji percepcyjno-motorycznej). Inne cele to kształtowanie lateralizacji, świadomości schematu ciała (jego części oraz lewej i prawej strony) i przestrzeni. MDS reprezentuje zatem polisensoryczne, aktywne podejście do pracy z dziećmi.
Zajęcia ceramiczne zajęcia dla dzieci
Zajęcia ceramiczne dają wiele korzyści naszym przedszkolakom.
Arterapia jest bardzo istotna, ponieważ oddziaływanie poprzez sztukę ma ogromne znaczenie w procesie kształtowania emocjonalnego, intelektualnego i społecznego jednostki.
Zabawy muzyczno – ruchowe. Muzyka zaspokaja potrzebę przeżyć estetycznych i jest przyczyną bezinteresownych wzruszeń. Oprócz działania relaksującego pobudza do aktywności władze umysłowe i uczucia, a doznania estetyczne stają się elementem „oczyszczającym" oraz zmniejszającym napięcie i lęk.
W programie m.in. nauka piosenek samodzielne tworzenie muzyki, zabawy z instrumentami perkusyjnymi, aktywne słuchanie muzyki poważnej.
Program prezentuje naszym dzieciom ciekawe osoby: Pan Doktor, Pani cukiernik, Pszczelarz, Dentysta, Policjant, które niejednokrotnie są także Rodzicami naszych przedszkolaków.
Oczywiście co roku odwiedza nas najbardziej wyczekiwany gość :
Święty Mikołaj z torbą pełną prezentów
Kilka razy do roku zapraszamy do naszego przedszkola grupy teatralne, które przyjeżdżają do nas z całej Polski. Przedstawienia są zawsze wesołe, kolorowe i pouczające, a nasze dzieci chętnie uczestniczą w przedstawieniu.
Dziecięca matematyka, to autorski program edukacji matematycznej prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, który powstał na bazie badań naukowych zmierzających do połączenia w jeden proces: intensywnego wspomagania rozwoju inteligencji operacyjnej dzieci, kształtowania odporności emocjonalnej potrzebnej do pokonywania trudności, rozwijania umiejętności matematycznych stosowanych w codziennym życiu i wymaganych na lekcjach matematyki. Program bazuje na doświadczeniach dziecka, które osoba dorosła pomaga organizować i nazwać. Zajęcia wypełnione są zabawami, ciekawymi grami, zadaniami i eksperymentami, co czyni je przyjaznymi i atrakcyjnymi dla dziecka.
Codzienne zajęcia plastyczne wspomagają rozwój motoryki małej , tak ważne w późniejszej nauce pisania. Lepimy z plasteliny, robimy wydzieranki, malujemy farbami, rysujemy węglem i kredą, a także kredkami. Tworzymy rózne projekty grupowe powiązane z tematyką zajęć. Nieobce sa nam różne faktury plastyczne. Nie boimy się ubrudzić :)
Codzienny pobyt dziecka na podwórku zwiększa odporność na choroby dlatego ak ważne est aby dzieci codziennie wychodziły na podwórko.
Aktywne zabawy ruchowe, gra w piłkę, wspinanie się, gonitwa w berka, dają dużo radości i pozytywnej energii na cały dzień.
Dlatego też nasze Przedszkolaki codziennie, przez min. godzinę bawią się na Placu Zabaw.
Jest on wyposażony w piaskownicę, huśtawki, zjeżdżalnię, domek i drewnianą lokomotywę z wagonikiem.
Po środku placu rośnie jabłonka, która wiosną pięknie nam kwitnie, a jesienią daje nam smaczne jabłuszka do chrupania, smażenia na dżemy, gotowania w kompociku.
Cotygodniowe wycieczki krajoznawcze w okolicach naszych placówek.
2-3 razy do roku organizujemy dla naszych przedszkolaków wyjazdy do teatru, w ciekawe miejsca tj. Oceanarium, Park Technologiczny, Zoo, Fabryka cukierków, teatr lalek , biblioteka itp.
Gimnastyka Smyka/Gimnastyka korekcyjna
Codzienne
zajęcia gimnastyczne z muzyka poprzedzone zabawami integracyjnymi
wprowadzająca dzieci od rana w wesoły nastrój, dodaje pozytywnej energii
na cały dzień.
Gimnastyka Przedszkolaka wg B Owczarka
Ćwiczenia gimnastyczne z pomocami,opracowane specjalnie pod kątem grupy przedszkolnej. Ćwiczenia wspomagają prawidłowy rozwój sylwetki dziecka. Zabawy i gry ruchowe wspomagają w korygowanie wad postawy u dzieci młodszych .
Ruch Rozwijający wg Weroniki Sherborne